1 Kasım 2013 Cuma

ÜNAL ŞÖHRET DİRLİK'TEN 1 MAKALE;ASRIN EVLİYA ÇELEBİSİ, NAZİLLİ'NİN EFESİ...

Asrın Evliya Çelebisi Nazilli'nin Efesi;
BELEDİYE BAŞKANLIĞINA ADAY OLMA REKORUNUN DA PEŞİNDE...

Ünal Şöhret Dirlik

Kerim Özbekler yazının başlığında da belirttiğim gibi on parmağında on hüneri olan bir şairdir, yazardır. Onunla gıyabi tanışmamız çok eskilere dayanır. 1974 yılında postadan çıkan ilk kitabı dostluğumuzu pekiştirdi. O zaman ve daha sonraları onun şiirlerinden örnekler verdiğim yazılar yazdım, Milliyet blog'da ondan söz ettim. O da hiç durmadı, benim kitaplarım yayınlanınca ilk tanıtımı yapan şair o oldu ekseriyetle.

Bir de onun belediye başkanlığına adaylıkları vardır. Her sefer kaybetmesine karşın ikinci seçim geldiğinde duramaz yeniden aday olur. Başka adaylıkları var mıdır, onu kendisi anlatacak. Gazeteciği hayli başarılı geçmiştir. İnternet başlayınca hergün pek çok kişiye mesajlar iletti, kendi sitesine konuk ettiği yazar sayısı hayli kabarıktır.

Kerim Özbekler gezmelere ve gezdiği yerleri yazmalara doymayan bir yazardır. Anadolu’nun neresinde olursa olsun, bir kültür etkinliğine davet edilince gülleri açar, oraya adeta kuş gibi uçar.

Birgün FETAV’da(Fethiye’yi Tanıtım ve Kültür Vakfı) çalışıyordum. Yerkesikli bir arkadaş, Yerkesikli yazar Nabide Kılınç, bizim Koru köyünden evli mükemmel kamera kullanabilen Muzaffer Deniz, arabayı kullanan Kerim özbekler'in akrabası ve Kerim Özbekler çıkageldiler. Onun gezme hastalığı nüksetmiş ver elini Muğla demiş. Çok sevindim. Kısa bir plan yaptık. Şair Cahit Yargıcı’yı da aldık, Fethiye Debboy’una çıktık, orada birer çay içip ver elini Kaya Köy deyip doğru yoldan Kaya’ya gittik.

Kaya’ya inen yolun alt kısmındaki Vakıf Tarlası’nın bir kısmında ve dağdan tarafta olan eski Karmelessos kalıntılarında aldık ilk soluğu, fotoğraflar çekildi, lahitler ve kaya mezarlarını görmeden turistleri eski Levissi şehrine (Rum evleri) götürenler Karmelessos’u da listelerine alsınlar lütfen.

Güzel manzaralı bir yer derken Deve Uçuran Yar’ının üst kısmında bir tesiste o görevi de yerine getirdik. Ölüdeniz Belediyesi “Yörük Müzesi”ni gezebilmek için Sanat Evi Müdürü Coşkun Karabulut’u aradık, sağolsun tatil olmasına karşın görevli biz varıncaya kadar gelmişti bile.

Müzedeki eserleri hayranlıkla izledi Özbekler. Sonra Ortaca’ya kadar gidelim dediler, gittik Ali Dirmilli’nin lolantasında tavuk yedik. Ben köylü kadınlardan araba tekeri gibi bir bazlama aldım. İkiye büküp çantama yerleştirdim.

Nabide’yi, Muzaffer Deniz’i Yerkesik’e, Kerim Özbekler’i ve akrabasını Muğla’ya doğru uğurladık. Şair Cahit Yargıcı ile akşam saatlerinde Fethiye’ye döndük.

Kerim Özbekler her uğradığımız yerde güzel fotoğraflar çekmiş, sonradan gönderdi, Muzaffer çekti, Nabide çekti. Güzel bir gün yaşadık. Nazilli’nin ayaklı kütüphanesi, şairini yakından tanıma fırsatı bulduk.

4 Temmuz 2012 tarihli Nazilli Havadis gazetesi gönderdi Özbekler, elime biraz geç ulaştı. Ben Yeşil Üzümlü’de yazlıyorum, dergiler, mektuplar, gazeteler posta kutusunda bekliyor. Geçen yıl gazeteyi yayla evimde bırakmışım epey aradım bulamadım. Yarın Fethiye'ye göçeceğiz, gazete elime geçti. Sabahattin Burhan’ın Kerim Özbekler için yazdığı uzunca, ama çok güzel bir yazı var. Yazarı kutluyorum. Güzel bir araştırma yapmış, Özbekler’i tanıtmış yeni yetmelere.

“2014 seçimlerinde adaylık var mı?” diye soracağım bu değerli kültür adamına. Aydın Efesi diye güzel bir dergi çıkarıyor Aydın'lı arkadaşlar. Aydın’ın Efesi olur da Nazilli’nin olmaz mı?

Özbeklere selam ve sevgiler Fethiye’den. Uzun ömürler diliyorum.

NOT.YUKARIDA Kİ YAZI AŞAĞIDA Kİ BLOG'TAN ALINMIŞTIR;http://blog.milliyet.com.tr/asrin-evliya-celebisi-nazilli-nin-efesi/Blog/?BlogNo=433730

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder